Hoşgeldin Ziyaretçi Giriş Yap Kayıt Ol Siparişim Nerede? Bize Ulaşın

Fiber Optic Transceiver Problemleri Ve Çözümleri

Fiber Optic Transceiver Problemleri Ve Çözümleri
06-06-2021 tarihinde eklendi.
Ağda alıcı-vericileri kullanırken hiç sorun yaşadınız mı? İstemcilerin uyumluluk sorunları, yanlış fiber bağlantı kabloları kullanma vb. Gibi bazı genel sorunları çözmesi çok basittir. Ancak, alıcı-vericileri kullanırken başka zor sorunlar da vardır (örneğin iletim sorunları). Bu makale, iletim, bilgi okuma ve donanım arızalarının nasıl giderileceğine ve çözüleceğine odaklanacaktır.

İletim Arızalarında Sorun Giderme ve Çözümler

Genellikle, bağlantı noktası durumu hataları dört tür olarak gösterilir: bağlantı noktası çalışmıyor (bağlantı hatası), bağlantı noktası açıkken hiçbir paket alınmadı veya gönderilmedi, kararsız bağlantı ve CRC hataları. Bu sorunları aşağıdaki dört perspektiften giderebilirsiniz:

 

Bağlantı Hatası

Örnek olarak 10G SFP + optik modüllerini alın, anahtarın diğer ağ cihazlarına bağlı optik bağlantı noktası etkin olmadığında, bağlantı noktası durumunu ve takılı fiber optik alıcı-vericileri aşağıdaki dört yönden giderebilirsiniz:

 

Öncelikle, bağlı iki portun çalışma modlarının birbiriyle eşleşip eşleşmediğini veya SFP + modülünün bulunduğu arayüzün çalışma modlarının optik alıcı-vericinin çalışma durumuna uygun olup olmadığını kontrol etmeniz gerekir. Kontrol etmek için "arayüz özetini göster" komutunu çalıştırabilirsiniz. Eşleşmiyorlarsa, yapılandırmak ve düzeltmek için hız ve çift yönlü mod komutlarını kullanabilirsiniz.

 

İkinci olarak, alıcı-vericilerin takılması gereken iki ağ cihazının bağlantı noktalarının Geri Döngü testi ile normal olup olmadığını kontrol edin. Örneğin, anahtarın iki 10G SFP + bağlantı noktasını bir 10G SFP + DAC kablosuyla (veya iki 10G SFP + optik modül ve bir fiber bağlantı kablosu) bağlayın. 10G SFP + bağlantı noktaları açıksa, karşı ağ cihazında bir arıza vardır ve bunun tersi de geçerlidir.

 

Üçüncü olarak, fiber optik alıcı vericilerin temel parametrelerini kontrol edin.

 

 

 

DDM — Parametrelerin normal olup olmadığını kontrol etmek için "arayüz alıcı-verici ayrıntılarını göster" komutunu yapılandırın. Bir alarm varsa, modülün iyi çalışmadığını veya optik modülün optik arayüz tipiyle eşleşmediğini gösterir.

 

Optik güç — Arayüzün gönderme ve alma gücünün normal aralıkta olup olmadığını test etmek için bir optik güç ölçer kullanın.

 

Dalgaboyu / iletim mesafesi — Her iki uçtaki optik modüllerin dalga boylarının ve iletim mesafelerinin tutarlı olup olmadığını kontrol etmek için "alıcı-verici arayüzünü göster" komutunu çalıştırın.

 

Son olarak, fiber optik kabloları kontrol edin. Tek modlu SFP + alıcı-vericiler, tek modlu optik fiber kablolarla kullanılmalıdır ve çok modlu SFP + modülleri, çok modlu fiber optik kablolarla kullanılmalıdır. Eşleşmiyorlarsa, lütfen bunları doğru optik kablolarla değiştirin.

 

Yukarıdaki incelemeler sayesinde, alıcı-verici bağlantısı hala başarısız olursa, teknik destek için tedarikçiyle iletişime geçmeniz önerilir.

 

Alınan veya Gönderilen Paket Yok

Bağlantı noktası durum göstergesi ışığı her zaman yanıyorsa, ancak alınan veya gönderilen paket yoksa, aşağıdaki üç yöntemi kullanarak sorunu giderebilirsiniz:

 

 

 

Birincisi, bağlantı noktasının paket istatistiklerini görüntülemektir. İki bağlantı noktasının durumunun her zaman yukarıda olup olmadığını kontrol edin ve her iki uçta da paket sayısının artıp artmadığını kontrol edin.

 

Ardından bağlantı noktası yapılandırmasını kontrol edin. Bağlantı noktasının doğru şekilde yapılandırıldığından emin olun veya gerekirse yapılandırmayı silin. Ve MTU değerini kontrol edin. 1500'den büyükse, yapılandırmayı değiştirmeniz gerekir.

 

Son olarak, bağlantı noktasının ve bağlantının iyi çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Hala alınan veya gönderilen paket olup olmadığını görmek için alıcı vericiyi başka bir bağlantı noktasına taşıyın veya bağlı cihazı değiştirin. Öyleyse, başka bir fiber optik alıcı vericiyi değiştirin.

 

Yukarıdaki incelemeler sayesinde, alıcı-verici bağlantısı hala başarısız olursa, teknik destek için tedarikçiyle iletişime geçmeniz önerilir.

 

Kararsız Bağlantı Bağlantısı

Bağlantı noktası durum ışığı göstergesi düzensiz bir şekilde açık veya kapalı olduğu gibi tüm bağlantının sürekli olarak kararsız olduğu ortaya çıktığında. Birincisi, modülleri alarm bilgilerine göre kontrol etmektir. Veya optik gücü görmek için modülün DDM'sini kontrol edebilirsiniz. İleten optik güç eşik değerine yakınsa, çapraz doğrulama yapmak için lütfen alıcı-vericiyi ve fiber yama kablolarını değiştirin. Alıcı optik güç eşik değerine yakınsa, zıt optik modülü ve bağlı optik fiber kabloları kontrol edin. Bakır modüllerin dengesiz bir bağlantısı varsa, optik alıcı verici için çift yönlü modu ayarlamayı deneyin (Sorunlar çözülmediyse, yardım için tedarikçinizle iletişime geçin).

 

CRC Hatası

İlk olarak, sorunları gidermek üzere paket istatistiklerini görüntülemek için "arayüzü göster" komutunu çalıştırın.

 

 

 

Giriş portunda CEC, çerçeve, azaltma hata paketleri varsa ve hata paketlerinin sayısı artmaya devam ederse, bağlantının hatalı olup olmadığını test etmek için bir araç kullanmayı deneyin. Bağlantıda bir sorun varsa, lütfen fiber optik kabloları veya bakır kabloları değiştirin. Hata paketleri hala mevcutsa, bu arka panel arızası olarak kabul edilir. Veya hata paketi, bağlantı noktası normal bir bağlantı noktasıyla değiştirildiğinde hala oluşur, bu, karşı aygıtın veya ara iletim bağlantısının arızası olabilir.

 

Giriş bağlantı noktasında taşma hata paketleri olup olmadığını ve hata paketlerinin sayısının sürekli artıp artmadığını kontrol edin. Giriş hatalarında bir artış olup olmadığını kontrol etmek için "arayüzü göster" komutunu birkaç kez çalıştırmayı deneyin. Öyleyse, taşmaların arttığını ve anahtarın arka düzleminin tıkanmış veya bloke olabileceğini gösterir.

 

Giriş bağlantı noktasında dev hata paketleri olup olmadığını ve hata paketlerinin sayısının artmaya devam edip etmediğini kontrol edin. Ve her iki uçtaki Jumbo yapılandırmasının birbiriyle tutarlı olup olmadığını kontrol edin.

 

İkinci olarak, fiber optik alıcı vericinin optik gücünü kontrol edin. DDM'nin geçerli parametrelerini görüntülemek için "alıcı-verici arayüz ayrıntılarını göster" komutunu yürütün. Optik güçte bir sorun varsa, lütfen yeni bir modüle geçin.

 

Üçüncüsü, bağlantı noktası yapılandırmasını kontrol edin. Bağlantı noktasının yapılandırmasını kontrol etmek için "arayüz özeti göster" komutunu yürütün. Çift yönlü mod ve bağlantı noktası hızı her iki uçta da tutarlı değilse, lütfen bunları hız ve çift yönlü komutlarla yeniden yapılandırın.

 

Dördüncü olarak, bağlantı noktasının ve bağlantının normal olup olmadığını kontrol edin. Aynı olayın meydana gelip gelmeyeceğini görmek için yeni bir bağlantı noktasıyla değiştirin. Öyleyse, bağlantıdaki ara aygıtın ve aktarım ortamının normal olup olmadığını kontrol edin. Normallerse, optik modülü değiştirin.

 

Son olarak, bağlantı noktasının duraklayan çerçevelerini görmek için "show interface" komutunu çalıştırın. Duraklatma çerçeveleri artarsa, bu bağlantı noktasının çok sayıda FC (akış kontrolü) çerçevesi aldığı veya gönderdiği anlamına gelir. Ek olarak, bağlantı noktasındaki giriş ve çıkış trafiğinin aşırı olup olmadığını ve karşı cihazın akışıyla başa çıkma kapasitesini kontrol etmeniz gerekir.

 

Bilgi Okuma Sorun Giderme ve Çözümler

Ağ Aygıtları Tarafından Desteklenmeyen Modül

Sistem günlüğünü görüntülerken, niteliksiz, onaylanmamış, bilinmeyen vb. Gibi yasadışı optik modül bilgilerinin rapor edildiği tespit edilirse, kodlama bilgilerini kontrol edebilirsiniz. Kodlama yanlışsa, alıcı-vericiyi yeniden kodlayın. Kodlama doğruysa, teknik destek için tedarikçi ile iletişime geçin.

 

Alıcı-Verici DDM'yi Desteklemiyor

Alıcı-vericinin DDM'yi destekleyip desteklemediğini kontrol etmek için "alıcı-verici arayüz ayrıntılarını göster" işlemini gerçekleştirebilir veya DDM işlevinin onlar tarafından sağlanıp sağlanmadığını öğrenmek için tedarikçi ile iletişime geçebilirsiniz. Modül DDM'yi destekliyorsa, ancak sorunları çözmenin bir yolu yoksa, lütfen yardım için tedarikçinizle iletişime geçin.

 

DDM Hatası

Optik modül iyi çalışmadığında, aşağıdaki üç adıma göre sorunu giderebilirsiniz:

 

 

 

Modülün alarm bilgilerini kontrol edin. Modül paketleri normal şekilde alamaz veya gönderemezse, fiber optik kablolarda veya bağlantı noktalarında bir sorun olabilir. Akım veya voltajda bir sorun varsa, lütfen yerel bağlantı noktalarını kontrol edin.

 

Alıcı ve verici optik gücü kontrol etmek için "arayüz alıcı-verici detaylarını göster" komutunu çalıştırın. Veya optik güç, sıcaklık, voltaj ve akım parametrelerinin normal aralıkta olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.

 

Alıcı-vericinin arızalı olup olmadığını veya karşı cihaz veya ara bağlantının arızalı olup olmadığını kontrol edin. Çapraz doğrulama yapmak için modülleri ve bağlı optik kabloları değiştirmeniz yeterlidir.

 

Yukarıdaki çözümleri kullandıktan sonra sorunlar çözülmediyse, daha fazla teknik destek için lütfen tedarikçinizle iletişime geçin.

 

Donanım Sorunlarını Giderme ve Çözümleri

İlk olarak, alıcı-vericinin kalitesinin ortak standartlara (örneğin MSA) uygun olduğundan emin olmalısınız. Sertifika yoksa kalite garanti edilemez. Nitelikli bir modüle geçmeniz önerilir. İkinci olarak, altın iğnelerde çizik olup olmadığını kontrol edin. Eğer öyleyse, yeni bir alıcı-vericiyi değiştirin. Son olarak, arayüzün kirli veya hasarlı olup olmadığını kontrol edin. Arayüz kirlenmişse, arayüzü temizlediğinizden emin olun. Modül hasar görürse yenisiyle değiştirilmesi önerilir.

 

Sonuç

Fiber optik alıcı vericilerde sorun giderme olasılığını azaltmak için, yüksek güvenilirliğe, yüksek kaliteye ve yüksek kullanılabilirliğe sahip bir optik modül seçmek en iyisidir. Aynı zamanda ağ cihazlarının doğru şekilde çalıştırılması için profesyonel çalışma yöntemlerinin bilinmesi de gereklidir.

Distribütör Garantili Ürünler

Satışını yaptığımız ürünler Distribütör Garantilidir.

Stok ve Hızlı Teslimat

Sadece Kendi Stoklarımızda olan ürünleri satıyoruz

KREDİ KARTIYLA ÖDEME

Tüm alışverişlerinizde kredi kartınızla ödeme yapabilirsiniz.

7X24 BİZE ULAŞIN

Uzman E-Ticaret personelimize her zaman ulaşabilirsiniz.

Kampanya ve indirimlerden haberdar olun.